מזון מלכות

מעיין שליבו

נטורופתית

מה יש במזון מלכות?

מזון המלכות מופק מבלוטה הנמצאת בראש הדבורה והוא מכיל ויטמינים ומינרלים רבים. מזון המלכות עשיר בחומצות אמינו חיוניות ובאחוזי חלבון גבוהים. מכיל ויטמין A, קומפלקס ויטמיני B, חומצה פולית, ויטמין E, C ו- D. מזון מלכות מכיל ברזל, מעט גופרית, עשיר מאוד באצטיל כולין וגמא גלובין.

למה זה טוב?

נמצא כי אכילה יומיומית של כפית עד 2 של מזון מלכות מעלה את רמות האנרגיה והחיוניות, מחזקת את מערכת החיסון ומעודדת ריפוי, משפרת את הפוריות ואת התפקוד המיני ועוד. חומצות האמינו שבמזון המלכות, תורמות לתחושת חיזוק, מחזקות את כל תהליכי הבנייה בגוף (בניית תאים) ומעלות את רמות האנרגיה.

נמצא כי רכיבים שונים במזון מלכות משפיעים על המערכת ההורמונאלית ומאזנים אותה, וצריכתו מקלה על תסמיני מנופאוזה (תסמיני גיל המעבר) ועל תסמיני PMS (תסמונת קדם ויסתית). בנוסף, הוא משפיע על התפקוד המיני אצל נשים וגברים.

עור של מלכה

מזון מלכות מרפא את העור ויעיל לטיפול בבעיות עור שונות מאחר ומשפיע גם על ה"פנים" וגם על ה"חוץ". בעיות עור כגון אקנה, פסוריאזיס ועוד, הן מחלות הקשורות לתהליכים פנימיים דלקתיים ש"תקועים" בגוף והתופעה העורית היא ביטוי חיצוני שלהם. צריכה קבועה של מזון מלכות כאכילה ובמריחה חיצונית יעילה בטיפול באקנה (בכל גיל). פצעים המופיעים בימי הוסת, עור יבש וחסר חיות, כיבים ברגליים – גם לסוכרתיים, הגלדה איטית של פצעים, עור מבוגר.
הכיני לעצמך מסכת פנים טבעית עם מזון מלכות! מזון מלכות ידוע כמחייה את העור ומשמר נעורים. לכן, הוא נמצא בחלק גדול של מוצרי קוסמטיקה. ניתן להשתמש בו גם בשימוש ביתי. להלן הצעות לשימוש עצמי פשוט:

  • לסובלים מאקנה בגיל ההתבגרות: לערבב כפית מזון מלכות עם תמציות שמן אתרי: גרניום, קמומיל רומאי, רוזמרין, קינמון, אקליפטוס. טיפת שמן אחת מכל סוג. לערבב יחד עם מזון המלכות ולמרוח על פנים נקיות. להשאיר למשך 20-30 דקות. מומלץ לבצע שבוע שלם ברצף ולאחר מכן אפשר למרוח 1-2 פעמים בשבוע באופן קבוע.
  • אקנה המופיעה בתקופת הוסת, בכל גיל: לערבב כפית מזון מלכות עם שמן אתרי: ורד בחוחובה, קמומיל רומאי, אקליפטוס, קינמון, ארז – טיפה אחת מכל סוג. לערבב יחד עם מזון המלכות ולמרוח על פנים נקיות, להשאיר כחצי שעה ולשטוף. במקרה של התפרצות פצעונים אפשר להשתמש 3-4 ימים ברצף. למניעה ניתן למרוח יום לפני הופעת הוסת, פעם אחת תספיק.
  • לעור יבש וקשקשי, במפרקים או בכפות ידיים בגלל קור: ניתן לערבב כפית מזון מלכות וחצי כפית שמן נר הלילה ולמרוח על האיזור. להשאיר לפחות לחצי שעה. ניתן להעשיר את התערובת בטיפה אחת של שמן אתרי ורד בחוחובה, או טיפה של ויטמין E נוזלי. שימו לב – הדבש והשמן עושים כתמים… לא לגעת בכלום…
  • לכיבים ברגליים, גם לסוכרתיים: לערבב 2 כפיות מזון מלכות עם שמן אתרי: לימון, עץ התה, מנטה, מור. טיפה אחת מכל סוג ולמרוח על הרגליים נקיות ויבשות. רצוי "להקריב" זוג גרביים רחבות ולגרוב אותם על הרגליים המרוחות במזון המלכות. אפשר לשטוף אחרי חצי שעה ויותר.
  • עור פנים יבש, חסר חיות או עור מבוגר: לערבב כפית מזון מלכות עם שמן אתרי: ורד בחוחובה – 2 טיפות. למרוח על פנים נקיות פעמיים בשבוע. אופציה אחרת שמעניקה חיות, גמישות לעור מבוגר (אך פחות ריחנית…) – לערבב כפית מזון מלכות עם חלבון ביצה ולמרוח על הפנים, לשטוף אחרי 20 דקות, פעמיים בשבוע.

בכל אחד ממצבים אלו ואחרים ניתן גם לצרוך כפית מזון מלכות באכילה.

הערה חשובה: רגישות למזון מלכות

דבש ותוצרי כוורת, על אף יעילותם הרבה נחשבים למזונות אלרגנים. ילדים או מבוגרים הנוטים לסבול מאלרגיות למזון או לסביבה – רצוי לבדוק שאינם רגישים לתוצרי כוורת. בכל מקרה, אין לתת דבש או תוצרי כוורת לילדים, לפחות עד גיל 4-5.
נמצא כי פעמים רבות חולי אסטמה וקוליטיס רגישים לתוצרי כוורת אז להיזהר… ובכל מקרה, להיות בתשומת לב ולהפסיק שימוש במצבים בהם מופיעה פריחת או גירוי עורי או כאב בטן.

 

שתף:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

פוסטים אחרונים